Clock-Time-Hodiny
Kam mi paměť sahá, vždycky se to pletlo. Quarter past a quarter to dělá někdy problém i nám dospělým. My jsme si pomohly notebookingem, generátorem hodin, Bitsboardem a trénovali jsme i „postaru“…
Když jsme letos přemýšleli, jak s hodinami v angličtině pracovat, využili jsme hlavně Pinterest. Vzpomněly jsme na notebooking – předchůdce lapbooků. Tenhle styl práce využívá „minibooks“, tedy jednoduché skládačky, které se lepí přímo do sešitu. V prvních krocích pomohl Word a generátory hodin.
Připravily jsme čtyři úvodní odkrývačky, každá obsahovala vysvětlení a prostor k procvičení. Na konec jsme zvládli ještě přiřazování analogových hodin k anglicky psané formě. Hodina byla našlapaná, ale vznikl nám přehledný základ, ke kterému se děti vracejí během práce v hodině i u domácích úkolů.
Zmiňovala jsem generátory. Skvělá věc, která nám ušetřila čas. Využít můžete třeba generátor času z dílny Math is fun.
Protože máme ve škole iPady, využili jsme hned v dalších hodinách aplikaci Bitsboard a procvičovali určovámí času prostřednistvím her na tabletu. Minimální příprava (kartičky už za Vás někdo vytvořil), okamžitá zpětná vazba, ve třídě klid. Každý zapáleně pracuje a trénuje. Když je potřeba, zajede očima do sešitu a připomíná si pravidla. Využili jsme i klasické „prvňáčkovské“ papírové hodiny. A jak se sluší dodat ke každému reportu ze školních tříd (protože bez toho by to nebylo kopletní), děti to bavilo. 🙂
Pokud chcete naše skládačky vyzkoušet a zároveň ušetřit čas, nabízíme hotové a zpracované materiály včetně popisu jak jsme s ním pracovali, připravené rovnou k tisku…