Balanční kruh
Balanční kruh je reflektivní technika, která slouží k sebehodnocení. Ve výsečích kruhu si na škále od 0 do 10 bodů vizualizujeme míru spokojenosti nebo naplnění dané oblasti. Po vybarvení nabízí možnost zaměřit se na vybranou výseč (ne nutně tu nejslabší) a dál ji vědomě rozvíjet.
V ZŠ Labyrinth využíváme balanční kruh i při práci s dětmi. Jako témata výsečí volíme např. dodržování konkrétních pravidel, vybrané kompetence nebo výukové cíle – „ve svých věcech udržuji pořádek“, „nosím knihu na dílnu čtení“, „převádím zlomek na desetinné číslo“ atd. Vyplněný balanční kruh je skvělým podkladem třeba pro tripartity – schůzky dítěte, rodiče a učitele. K balančnímu kruhu, pokud si ho založíme do portfolia, se můžeme po čase vrátit a jinou barvou znovu vyznačit progres. Sdílím autentické a „nevylepšené“ ukázky kruhů, které u nás ve škole hojně využívá zejména pan učitel Petr Mihalco. Děkujeme za inspiraci.
Děkujeme i do Akademie Libchavy, České asociaci mentoringu a dalším inspirativním učitelům a lektorům, kteří tuto techniku šíří dál.
2 Replies to “Balanční kruh”
Dobrý den, nemáte nějaký tip na online nástroje, kde by bylo možné vytvářet a sdílet balanční kruhy třeba i s rodiči apod. ? Děkuji a zdravím, Ivana Hokešová, Schola Empirica
To mě bohužel nic nenapadá. Třeba někdo bude vědět, poptala bych se na sítích. 🙂